Web Copy General jsme před 4 lety stavěli primárně pro korporátní klienty, jako prezentaci řešení v oblasti tisku, digitalizace či archivace firemních dokumentů. Ne, že byste si na něm nemohli objednat tisk vizitek nebo diplomové práce, jen to nebyla hlavní priorita stránek. V září 2021 jsme spustili redesignovaný web Copy General, který přímému prodeji - a tedy i potřebám koncových klientů - slouží výrazně lépe.
Jak vypadala zákaznická cesta před redesignem? V relativně moderním prostředí webu Copy General si zákazník udělal představu, jaké jsou možnosti a jak by si svou tiskovinu představoval. A pak přišel moment pravdy - proklik do e-shopu, který nebyl integrální součástí stránek a měl i starší design. To, co zákazník "nasál" na webu, musel následně naklikat v e-shopu, ale bez šikovných nápověd a vizualizací, které by ho konfigurací jeho vysněné tiskoviny provedly. Cesta retailového zákazníka tak nemusela být úplně snadná.
Na jaře roku 2021 padlo v Copy General rozhodnutí, že role přímého prodeje bude pro web klíčová. "Dostali jsme tedy příležitost pustit se do redesignu webu a spojit web s e-shopem do jednoho prostředí. Vydali jsme se cestou agilního vývoje, zásadní roli při něm hrálo UX," popisuje projektový manažer Lukáš Hraběta. Redesign výrazně odlehčil hlavnímu menu, kde se do popředí dostaly nejoblíbenější zakázky, jako jsou vizitky, foto-obrazy nebo diplomové práce.
Proces objednávky jsme ladili tak, aby cesta byla pro zákazníka co nejvíce přímočará. Představujeme mu jednotlivé možnosti doplněné vizualizací a srozumitelným popisem tak, aby se i laik dokázal snadno rozhodnout. Část těchto voleb udělá ještě na webu, zbytek pak v dalším kroku v e-shopu. Přechod mezi oběma prostředími ale nejspíš ani nepostřehne.
"Co je podstatné, každou volbu dělá zákazník jen jednou. A vždy při tom má před očima všechny informace potřebné k tomu, aby se dokázal rozhodnout," doplňuje UX designér Honza Mikulec, který laděním UX nového webu trávil podstatnou část léta.
Nový web Copy General dostal kromě vylepšených funkcionalit také světlejší a čistší design. Svého spuštění do ostrého provozu se dočkal po 5 měsících práce začátkem září 2021.
Očekávání jsou zřejmá: Vyšší míra dokončení objednávek a nižší podíl chyb či situací, kdy je nutné zákazníka kontaktovat a zadání objednávky s ním upřesnit. Ve výsledku by tak měl posílit přímý prodej, aniž by narostly nároky na zaměstnance Copy General. Nakolik tato očekávání redesignovaný web splní, to ukážou až další měsíce.
Porovnání původní verze homepage a nové verze po faceliftu:
Zaujal vás článek? Máte pocit, že váš web negeneruje, co má?
A my vám poradíme, jestli je zapotřebí jeho úprava