Naše kolegyně Daniela Sommerová je vystudovanou kulturoložkou a před tím, než nastoupila do Pixmanu pracovala mimo jiné jako výstavní produkční. Zlákal jí náš digitální svět, který jí připadá hodně pestrý a napínavý, rozhodně ne nudný. Občas se jí zasteskne po ojedinělém prostředí výstavních síní a galerií, a protože může čerpat zkušenosti z neziskového sektoru i z ryze kulturního, neváhala se ujmout vedení neziskových projektů, kterým se Pixman věnuje. Položíme jí proto pár otázek, abychom měli možnost proniknout do zákulisí tak unikátního projektu.
Jak jsi přišla zrovna na Galerii Villa Pellé?
Villa Pellé je ve své současné podobě relativně nová výstavní galerie na Praze 6, ale má za sebou tým zkušených profesionálů, se kterými jsem měla tu čest spolupracovat. Tudíž, když jsem viděla vhodnou příležitost jak zatraktivnit výstavu technologickou inovací, neváhala jsem ani vteřinu a obrátila jsem se na Villu, jestli mají zájem o spolupráci. Mají za sebou krásné a podnětné výstavní projekty, takže jsem si byla jistá, že to nebude propadák.
Jedná se o první spolupráci Pixmanu a Villy Pellé?
Neni, loni jsme experimentálně zkusili VR akci jako doprovodný program k úžasné výstavě Miroslava Šaška Let č.59 / 74. Jeho legendární cestopisné ilustrace návštěvníky i čtenáře hodně nadchly a naše doprovodná VR akce k výstavě doslova praskala ve švech.
O co šlo letos?
Loni jsme si vyzkoušeli, jak se dělá aplikace pro výstavu. Když jsem zaslechla, že Villa připravuje výstavu legendárního kreslíře Mikulášových patálií J.J. Sempého, prolétlo mi hlavou, že ty postavičky malých kluků musíme nějakým způsobem rozpohybovat. K tomu jsme si vzali napomoc AR rozšířenou realitu. Do týmu jsme přizvali skvělou animátorku Jitku, naší úžasnou grafičku Dášu a šikovného kódera Pavla a appka Malý Mikuláš byla na světě.
Jaká jsou specifika vedení takového typu projektu?
Projekt byl nápaditý a podnětný, protože pracovat s tak kouzelným materiálem, jako jsou Sempého kresby, bylo spíš za odměnu. Bavily mě nápady a představy kolegů, leckdy to bylo hodně zábavné, někdy to bylo o nervy, ale výsledek stál za to.
Na co jsi v rámci projektu nejvíc pyšná, co se povedlo?
Kurátorka výstavy Klára Voskovcová byla od začátku s nápadem appky nadšená a s výsledkem moc spokojená. Jelikož appka rozpohybovávala motivy na citylightech výstavy po celé Praze, byla první den kurátorka doslova bombardovaná ohlasy, jak appka hezky funguje. V ten moment jsem se dmula pýchou.
Máš už nějaký nápad na příště?
Nápady přichází a odchází, uvidíme, jaké budou realné možnosti. Ale rozhodně chuť udělat něco zajímavého mám.
My z Pixmanu děkujeme Daniele za rozhovor a hlavně za svědomitou práci, díky které se jí povedlo dotáhnout celý projekt do zdárného konce. Těšíme se, do čeho se společně pustíme příště. Zároveň díky Galerii Villa Pellé za podnětnou spolupráci.