Ať už se jedná o interní systémy a nástroje, PHP aplikace, on-line kalkulačky, vývoj B2B webů nebo e-commerce řešení, ke každému projektu přistupujeme stejně odpovědně. Zvládneme malé, ale i rozsáhlé projekty, které posunou vaše podnikání o pořádný kus dál. Přečtěte si, jak přistupujeme k vývoji digitálních řešení.
Žádná výzva nám není cizí a máme přehled o nejnovějších technologiích a postupech, takže dokážeme vyřešit problémy, které ještě nedávno žádné řešení neměly, nebo bylo nepoužitelné pro svou náročnost. Příkladem mohou být webové aplikace pro Copy General a další naše referenční projekty.
Směle tedy vytáhněte své digitální kostlivce ze skříní, oprašte projekty, které svému podnikání už nějakou dobu dlužíte, i ty, které jste s povzdechem zavřeli do šuplíku jako nerealizovatelné. A zkuste to s námi. Možná se omezujete limity, které už padly.
Jsme zkušený externí tým, kterému záleží na kvalitě odvedené práce. Provedeme vás úskalími digitálních technologií a dodáme vám řešení, které obstojí v reálném světě. Osvědčil se nám následující postup.
Víme, že každé podnikání je jiné a má svá úskalí. Potkáme se proto s vámi na schůzce a probereme, co právě tomu vašemu podnikání chybí, jakou máte představu o řešení a jaké jsou vaše finanční možnosti. Všechno si pozorně vyslechneme, zapíšeme a doptáme se na otázky, které nás během schůzky i po ní napadnou. Dáme hlavy dohromady a přijdeme s návrhem řešení včetně toho, jaké technologie doporučujeme využít. Po nalezení shody nad časovým plánem a otázkou financí můžeme podepsat smlouvu a pustit se do práce.
Abychom navrženým řešením uhodili hřebíček přímo na hlavičku, musíme velmi dobře porozumět vašemu podnikání zevnitř i zvenčí, z pohledu zákazníků a trhu.
Bude nás tedy zajímat, jak máte nastavené procesy, jaká data jsou pro vás důležitá a jaké metriky potřebujete měřit. Díky tomu navrhneme dashboardy, kde přehledně najdete či vyfiltrujete, co zrovna potřebujete. Postaráme se o to, aby každý měl ty správné informace, aby notifikace chodily včas těm správným lidem.
Ptát se budeme i na vaše zákazníky nebo uživatele. Kdo jsou? Jak budou web nebo aplikaci používat? V jaké situaci a v jakém prostředí? Co je pro ně důležité? Všechny tyhle otázky už máme v malíku, uvidíte, že to bude zajímavý a obohacující rozhovor i pro vás. Spoustu věcí si při něm ujasníte, jen je stačí vyslovit nahlas.
Domluvíme se, jestli se spolu vydáme cestou tradičního vývoje (tzv. waterfall) nebo na věc půjdeme agilně. Umíme obojí (více v článku PIX DEV: Agilní přístup vs. Waterfall) a vybereme to, co co je pro daný projekt nejvhodnější.
Máme podepsanou smlouvu, pochopili jsme vaše podnikání a teď je na nás, ať ukážeme co umíme nejlépe. Všechny informace nasákneme jako houba a přeměníme je do funkčního prototypu.
Jakmile máme prototyp připravený, všichni se potkáme a otestujeme ho. Nejlépe, když přivedete svého kolegu, který o projektu nic neví. Dáme mu pár úkolů a zjistíme, jestli se jeho akce shodují s našimi UX návrhy. Poslechneme si zpětnou vazbu a dáme hlavy dohromady, jak řešení vylepšit. Nové poznatky zapracujeme a spustíme první ostrou verzi.
Právě díky uživatelskému testování můžeme zdokonalovat řešení, aby naplnilo očekávání. Při interním testování nám pomůže náš kolega, který na projektu nepracoval. Wireframy děláme vždy proklikávací, takže hned vidíme reakci na různé prvky. Kolegu sledujeme, jak se při používání aplikace chová a s čím má problémy.
Do externího testování zapojíme cílové uživatele, kteří budou web nebo aplikaci doopravdy používat. Může se jednat o zaměstnance na straně klienta či přímo o koncového zákazníka. Čím více bude testerů, tím spolehlivější výstupy z testování získáme.
Po 2 měsících od spuštění projektu přichází na řadu tzv. úvodní vyhodnocení. Díváme se na data z analytických nástrojů, jako jsou Google Analytics a Google Tag Manager, pomocí nástroje Hotjar sledujeme pohyb uživatelů po stránkách individuálně nebo v tzv. heatmapách. Díky tomu získáme reálnou představu o tom, jak uživatelé řešení používají, a můžeme navrhnout úpravy, které posunou web nebo aplikaci zase o kus dál. Pokud nám data na první dobrou nepomůžou, zpracujeme vlastní hypotézy a ověříme je pomocí A/B testování.
Naše práce nikdy nekončí. Neustále sledujeme a analyzujeme nasbíraná data, nasloucháme uživatelům, klientovi a odstraňujeme mouchy či přidáváme nové funkce. Optimalizujeme procesy tak, aby rostla rychlost odezvy. Ať už se jedná o interní aplikaci, kterou budou používat vaši zaměstnanci, nebo e-shop, kde zákazníci nechtějí na nic čekat. Rychlost webu má také pozitivní dopad na SEO.
Každé naše řešení je modulární a umožní webu růst s vaší firmou. Bez problémů rozšíříme web o další funkcionality, doplníme nové sekce či obsah nebo napojíme externí aplikace třetích stran.
Posledním dílkem skládačky je kvalitní podpora a monitoring. Jsme neustále ve střehu, protože dobře víme, že se může cokoliv a kdykoliv pokazit. Záda nám kryjí tyto aplikace:
Zabbix - hlídá veškeré aplikace, weby, servery nebo databáze vč. odezvy
GitLab - pečlivě sleduje aktivitu v našich repozitářích
Aplikace nebo web nemusí běžet na našich serverech, abychom vám zajistili nepřetržitý monitoring. Stačí se s námi domluvit, jak si přejete monitoring řešit a jak má vypadat naše podpora. To sepíšeme do smlouvy, abyste měli jistotu, že problémy budeme řešit vždy s maximálním nasazením. Požadavky, které nám předáte pomocí ticketingového nástroje, pak odbavíme dle smluveného SLA.
Nebudeme vám nic zastírat. Vývoj digitálních projektů je dlouhý a náročný proces. Ale jak všichni dobře víme, že bez práce nejsou koláče. Ze zkušenosti víme, že jednorázové investice a rychlá "řešení" často nemají takový efekt, jaký si klient přál. Proto upřednostňujeme dlouhodobé projekty a partnery. Třeba budete jedním z nich.