Je z toho pěkný globální projekt. Máme tu čest spravovat českou, slovenskou a maďarskou verzi webu Nivea, rok 2020 pro nás byl tedy plný zážitků, hovorů s německou centrálou a testování. Změny navíc nezůstaly pouze na povrchu, dotkly se i systémů, na kterých to celé běží. Přijměte naše pozvání do zákulisí tohoto megaprojektu.
O weby nadnárodní kosmetické značky Nivea se spolu s Etnetera Motion staráme už několik let, a to pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko. Hlavním úkolem letošního roku byl jejich relaunch. Šlo o jedno z mála zadání, které koronavirová krize neovlivnila a časový plán přechodu na nové webové stránky se nám podařilo dodržet. Česká a slovenská verze tak úspěšně běží od srpnu, maďarská od září. Co tomu předcházelo?
Nivea je značkou německé společnosti Beiersdorf, která se rozhodla nasadit novou šablonu na všechny své jazykové mutace Nivea webových stránek. "Na nás byla důkladná kontrola v testovacím prostředí - zda jsou správně překlopené výrobky, jak vypadá hlavní stránka, články a kategorie, jestli fungují prolinky v obsahu, hlavička, patička, registrace do věrnostního klubu...," vypočítává Lenka Pokorná, která u nás vede tým pro správu obsah velkých webů v Sitecore CMS.
Testovalo se samozřejmě i na telefonech (protože "mobile first"). Nalezené chyby jsme pak reportovali v JIRA ticketingu. Postup prací Lenka probírala při pravidelných hovorech jak s kolegy z Nivea, tak i s manažery z německé centrály.
Nový web Nivea má být:
Nakolik se to podařilo, o tom se můžete přesvědčit sami - v češtině, ve slovenštině, a kdo si troufá, tak i v maďarštině.
Už třetím rokem funguje na českém a slovenském webu Nivea klub, na jehož správě se výrazně podílíme. Členové klubu se mohou účastnit soutěží, testovat novinky a hodnotit výrobky. Za to sbírají body, které pak proměňují za dárky, slevy či odměny. Pro členy klubu také připravujeme pravidelné newslettery.
"Klub se nám opravdu povedl, nastavení našeho bodového systému inspirovalo i ostatní země, třeba Polsko. Dalo by se říct, že jsme inspirovali i směr globálního vývoje věrnostního programu Nivea" popisuje Lenka. Na podzim tak byl spuštěn i Nivea klub v Maďarsku a spokojené recenze výrobků i členové klubu úspěšně přibývají.
Tohle všechno se děje "na povrchu". Ani na pozadí ale nezůstal vývoj stát. Tou menší změnou byl přechod na novou verzi systému pro správu obsahu. "Práci v nové verzi Sitecore jsme si poprvé vyzkoušeli právě při testování nového webu a s jeho nasazením přešla do produkce," upřesňuje Lenka a vypočítává její hlavní výhody: "Získali jsme s ní nové možnosti, jako je třeba uzamčení části obsahu jen pro členy věrnostního klubu, flexibilnější úprava teaserů, variabilnější filtrování výrobků, smart push funkce, nebo registrační overlay, který neodvádí uživatele z aktuální stránky."
Velkou změnou je pak postupný přechod celé klientské databáze Nivea ze systému ProCampaign na CRM od Salesforce. "Salesforce a jeho moduly nám pomáhají lépe cílit a starat se o zákazníky Nivea. Aktuálně používáme Salesforce Marketing Cloud k rozesílce newsletterů. Uživatelé si možná všimli pozměněné šablony mailingu, to hlavní se ale odehrává na pozadí při práci s klientskými daty," upřesňuje Lenka s tím, že do budoucna se počítá i s využitím dalších modulů. Finální přechod z ProCampaign na Salesforce je plánovaný na rok 2021, čeká nás opět spousta práce.
Zaujal vás článek? Rádi si vezmeme obsah vašeho webu na starost.